10 گفتار ارزشمند از خلاصه كتاب قدرت من هستم جول اوستین

کتاب قدرت من هستم جول اوستین

10 گفتار ارزشمند از خلاصه كتاب قدرت من هستم

همراهان عزيز سلام. امیدوارم حال دلتون عالی باشه . آماده باشید که امروز قصد دارم تا در اين مطلب به طور خلاصه  10  گفتار زيبا و  تاثير گزار  از  یکی از بهترین و پر فروش ترین  کتاب های جول اوستین به نام “قدرت من هستم” را تقدیم شما كنم.

 اين كتاب فوق العاده  درسال 2016 چاپ شده و موضوع کلی کتاب  در مورد قدرت و تاثیر کلماتی  که هر روز به کار می بریم  بر روی زندگی ما است.  همچنین با توجه به این که جول اوستین یک مبلغ مذهبی می باشد در  طول کتاب با استفاده  از داستانها و روايت هاي مربوط به زندگي پيامبران الهي سعي  دارد تا خواننده كتاب را متوجه اين حقيقت كند كه ما انسانها به  عنوان موجوداتی هستیم که روح خداوند در ما دمیده شده و به همین دلیل ارزشمند هستیم و بنابراین در اين دنيا تنها  و رها شده نيستيم  و تحت حمايت نيروي قدرتمند الهي  قرار داريم.  همچنین با استفاده از نیروی کلام می توانیم هر چه بیشتر به اين منبع قدرت و حمايت نزديك شده و از چالش هاي زندگي موفق و سربلند عبور كنيم.

در مقاله 10 گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب من قدرت هستم جول اوستین  که پیش رو دارید سعی کردم تا به مهمترین مفاهیم مطرح شده در این کتاب  اشاره داشته باشم. اميدوارم آنچه براي شما فراهم شده، مفيد و قابل استفاده باشد و مطالعه این مقاله باعش شود که حتماً این کتاب عالی را مطالعه کنید.

1- هر عبارت یا صفتی که به همراه دو کلمۀ من ..... هستم بیاورید، بخشی از واقعیت شما در آینده مي شود.

جول اوستین در این گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم  به اهمیت خود گویی هایی اشاره دارد که ما به طور مداوم و در طول شبانه روز  داریم و برچسب های مثبت و یا منفی که در قالب کلمات نسبت به خودمان به کار می بریم.

هر صفت یا عبارتی که بین دو کلمه من هستم قرار دهید، به نحوی آن را به زندگی خود دعوت کرده اید و اجازه ورود به آن را داده اید. اما خبر خوب این است که، این شما هستید که تعیین مي كنيد چه عبارت و یا صفتی را بین دو کلمه من………. هستم قرار دهید.

هنگامی که می گویید و تأکید می کنید من خوشبخت هستم، خوشبختی دنبال شما می آید

 وقتي مي گوييد من بااستعداد هستم، هوش و استعدادِ شما در تمام کارهایتان نمایان مي شود.

ممکن است حالِ زیاد مساعدی نداشته باشید، اما وقتی مي گوييد من سالم هستم  سلامتی در بخشهای مختلف بدنِ شما متجلی می شود. با انتخاب من قوی هستم، قدرت به دنبال شما می آید.

 با انتخاب صفت و عبارت مناسب و مثبت بین دو کلمه من ………هستم شما می توانید ، تمام این جنبه های مثبت را به زندگی خود فرا بخوانید.

با آگاهي از قدرت تاثير كلام مي توانيم جملات زيادي را  به كار ببريم كه به ما قدرت مي دهند و دوست داريم تا در زندگي ما تحقق پيدا كنند مانند:

 

 من خوشبخت هستم

 من ثروتمند هستم

 من موفق هستم

 من با استعداد هستم

من خلاق هستم

من با هوش هستم

من زيبا هستم

 من جذاب هستم

 من با ارزش هستم

 من جسور هستم

من مهربان هستم

من با انگيزه هستم

2- ما ميوه كلام خود را مي خوريم.

جول اوستین در این قسمت از خلاصه کتاب قدرت من هستم از این تمثیل  زیبا استفاده می کند که “کلمات مانند دانه هستند”.

هنگامی که شما کلمه ای را بر زبان می آورید، شما به آن جان می بخشید و اگر به گفتن آن ادامه دهید، در نهایت به واقعیت شما تبدیل مي شود. زمانی که شما صحبت می کنید، شما در حال کاشت دانه هستید و در نهایت شما محصولی را مطابق با کلام خود برداشت مي كنيد. پس مطمئن باشید که در حال کاشت دانه های مناسب هستید.

درست مانند باغبانی اگر شما دانه سیب بکارید سیب برداشت مي كنيد و اگر دانه پرتقال کاشته باشید، پرتقال برداشت مي كنيد. به بیان دیگر، شما نمي توانيد منفی صحبت کنید و در عین حال زندگی مثبتی داشته باشید. شما نمي توانيد درباره شکست صحبت کنید و انتظار پیروزی داشته باشید. امکان ندارد درباره کمبود و فقر و نداری صحبت کنید و در عین حال فراوانی در زندگی شما جاری شود.

جایگاه فعلی شما وابسته به کلام شما در گذشته است. و خواه بدانید یا ندانید شما در حال پیشگویی آینده تان هستید. بر زبان آوردن جملاتی مانند: من خوشبخت هستم، من قوی هستم، من رویایم را تحقق می بخشم، تنها مثبت اندیشی صرف نیست. با گفتن چنین جملاتی، شما پیروزی و موفقیت خود را در آینده پيشگویی  می کنید. همواره زندگی شما در جهت کلام شما حرکت  مي كند.

10 گفتار ارزشمند از خلاصه كتاب قدرت من هستم- جول اوستين

3- هیچ چیز اتفاق نمی افتد، تا زمانی که جرأت و جسارت آن را داشته باشید که آن را بر زبان بیاورید.

سومین نکته مهمی که در خلاصه کتاب قدرت من هستم جول اوستین  باید به  آن اشاره کرد نقش و اهمیت بیان خواسته ها  در قالب کلمات می باشد.

کلمات قدرت خلق کردن دارند. وقتی شما کلامی را بر زبان مي آوريد به آن زندگی می بخشید. اینکه شما باور داشته باشید خوشبخت هستید بسیار مهم است، اما بر زبان آوردن  عبارت من خوشبخت هستم بسیار مهمتر است. زیرا با گفتن این عبارت ، هر کجا که باشید خوشبختی به دنبال شما می آید.

فکر کردن، باور داشتن و امید داشتن همگی خوب هستند، اما اگر مي خواهيد یک گام فراتر بگذارید، باید خواسته خود را بر زبان بیاورید. اگر رویایی دارید که مي خواهيد محقق شود یا با مشکلی مواجه شده اید که  مي خواهيد رفع شود، باید از قدرت کلام خود استفاده کنید. باید آن را بر زبان بیاورید. این تنها راهی است که بتوانید ایمان خود را فعال کنید.

هر روز قبل از اینکه منزل را ترک کنید، اعلام کنید و بر زبان بیاورید که: امسال بهترین سال زندگی من می شود، من به سطح بالاتری خواهم رفت و خواسته های من یکی پس از دیگری محقق می شوند.

شما باید همواره اعلام کنید:

سلامتی و تناسب اندام من همواره در حال بهتر شدن است. استخوانهایم، مفاصلم، حافظه ام، سوی چشمانم، شنوایی ام، استعدادهایم، مهارتم، زیبایی چهره ام و پوستم همواره در حال تجدید و احیا شدن هستند.

یکی از بهترین عادت هایی که مي توانيم در خود ایجاد کنیم، این است که صبح ها دقایقی کوتاه را به این عبارت های مثبت اختصاص دهیم. رویاها و اهداف خود را بنویسید، بخشهایی از زندگیتان را که می خواهید در آنها پیشرفت کنید، لیست کنید. این لیست را در جایی نگه دارید که کسی نتواند به آن دسترسی داشته باشد. صبح قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، لیست خود را بیاورید و چند دقیقه را به خواندن و مرور آن اختصاص دهید.

4- اولين مكاني كه در آن شكست مي خوريم ذهنمان است.

جول اوستین در این گفتار  از خلاصه کتاب  قدرت من هستم  به تاثیر باورها و افکارمان بر روی اتفاقات زندگی ما تاکید می کند.

اگر شما با خود بیندیشید که این شرایط نامطلوب ماندگار است، ماندگار خواهد ماند! اگر فکر کنید که دیگر به حد نهایی توانایی های خود رسيده ايد، حق با شماست! اگر فکر کنید که هیچگاه سلامتی شما بر نمی گردد، بر نخواهد گشت!

10 گفتار ارزشمند از کتاب قدرت من هستم - جول اوستین

در اولین گام شما باید نحوه ی تفکر خود را تغییر دهید. شما باید تمام شرایط نامطلوب را موقت و گذرا بدانید. این شرایط نیامده اند که بمانند، بلکه آمده اند که بگذرند. اما هنگامیکه شما آنها را به عنوان شرایط همیشگی خود بپذیرید و با خود بگویید «این حق من است»، این شرایط نامطلوب ریشه دار می شوند و به بخشی از واقعیت شما تبدیل خواهند شد.

این نوع نگرش اشتباه مي تواند شما را برای همیشه از تحقق سرنوشتتان باز دارد. به یاد داشته باشید که به هر میزانی که مشکلات خود را دائمی بدانید، به همان میزان این مشکلات در زندگی شما ماندگار خواهند. اما اگر شما تصمیم بگیرید که در نحوه تفکر و نگرشتان تغییری بنیادی ایجاد کنید، آنگاه دگرگونی را در زندگیتان مشاهده خواهید کرد.

 خداوند در كتاب مقدس مي گويد سختی ها و مشکلات ماندگار نیستند، بلکه موقتی و گذرا هستند. اینها نیامده اند که بمانند، بلکه آمده اند که بگذرند. خداوند هرگز اجاره نمي دهد بنده اش برای همیشه گرفتار یک مشکل باشد.

5- شما بزرگترین دارایی خودتان هستید

 این گفتار از خلاصه کتاب قدرت من هستم جول اوستین،  خواننده را متوجه ارزشمندی ذاتی خود می کند و با تمثیل زیبایی به این موضوع اشاره دارد .

درون لباس ها معمولاً برچسبی وجود دارد که روی آن نوشته شده است: ساخته شده در فلان کشور. در وجود شما هم برچسبی قرار دارد که روی آن حک شده است: خلق شده توسط خداوند قادر و متعال.

چند سال پیش، به منزل یکی از دوستان رفته بودم. آنها نقاشی های بسیاری بر روی دیوار داشتند که مرا زیاد تحت تأثیر قرار نمی داد. در حقیقت بعضی از آنها به نظر مي رسيد توسط یک کودک یکساله کشیده شده باشد. دارای طرح های بسیار عجیب و مدرنی بودند.

اما در هنگام ناهار متوجه شدم که تنها یکی از همان نقاشی ها ارزشی بالغ بر یک میلیون دلار دارد. بار دیگر به این آثار نگاه کردم و این بار متوجه زیبایی نهفته آنها شدم. در حقیقت، آنها آثار اصل پیکاسو بودند. آن شب متوجه این واقعیت شدم که زیاد مهم نیست که اثر هنری چه میزان از نظر دیگران زیبا به نظر آید. ارزش یک اثر هنری بیش از اینکه براساس ظاهر آن تعیین شود، براساس نام هنرمندی که آن را خلق کرده است تعیین مي شود.

 به طور مشابه، ارزش ما به این بستگی ندارد که چه مقدار از دید دیگران، ظاهری خوب داشته باشیم یا اینکه چه شغلی داشته باشیم و یا در چه جایگاهی قرار داشته باشیم. ارزش ما بر اساس خالق ما مشخص مي شود. ما بر اساس ظاهرمان ارزشگذاری نمی شویم، بلکه بر اساس خالقمان، خداوند قادر و متعال، ارزشگذاری می شویم.

10 گفتار ارزشمند از کتاب قدرت من هستم - جول اوستین

بنابراین دست از انتقاد و قضاوت کردن خود بردارید. شما توسط خداوند به تصویر کشیده شده اید. خود را بپذیرید. شما شگفت انگیز و کامل آفریده شده ايد. افکار منفی که شما را تنزل می دهند، کنار بگذارید. اگر خواهان دگرگونی زندگیتان هستید، باید همواره با خود بگویید:

من شاهکار خلقت هستم.

من به گونه ای شگفت انگیز و اصیل خلق شده ام.

 در این قسمت از کتاب قدرت من هستم  جول اوستین به یک  بررسی جالب توجه پزشکی اشاره می کند :

مقاله ای را در یک مجله پزشکی مطالعه می کردم در این باره که ارگان های بدن انسان در حال حاضر چه قیمتی دارند. در این مقاله تمامی بخشهای مختلف بدن قیمت گذاری شده بود. به طور متوسط تمام ارگانها با هم، شش میلیون دلار ارزشگذاری شده بود.

 شما تنها از لحاظ فیزیکی شش میلیون دلار ارزش دارید. حتی اگر تمام توانایی های ذهنی و روحی شما را کنار بگذاریم، تنها بدن فیزیکی شما شش میلیون دلار ارزش دارد. خداوند متعال شش میلیون دلار تنها در بدن فیزیکی شما سرمایه گذاری کرده است.

6- هنگامی که به مرحله ای رسیدید که در پستی ها و بلندی ها دل آسوده و راحت باشید، آنگاه شما به معنای واقعی بالغ شده اید.

جول اوستین در این گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم به موضوع مهم رضایت داشتن به مشیت و زمان بندی  الهی در زندگی اشاره دارد.

باید یاد بگیرید که از تمام فصول زندگی خود لذت ببرید. در عین حال که اهداف و رویاهایی را برای خود مشخص کرده اید، باید از زندگی کنونی تان لذت ببرید. مطمئن باشید با نارضایتی و نا امیدی، خواسته شما زودتر از زمان مقررش تحقق نمی یابد. هنگامی که از شرایط فعلی خود لذت نبریم و زندگی سرشار از نارضایتی داشته باشیم، به این معناست که به مشیت الهی اعتماد نداریم.

راضی بودن به این معناست که از جنگیدن با زندگی دست برمی داریم، از مقاومت در مقابل جریان زندگی خودداری می کنیم و دیگر نگران نیستیم. راضی بودن یعنی اعتماد به زمانبندی خداوند.

راضی بودن به این معناست که باور داریم خداوند در پشت صحنه زندگی در حال مهیا کردن خواسته ماست. خواسته ای که در بهترین زمان در زندگی ما متجلی می شود.

اگر خداوند ما را در شرایطی قرار داده است، به این دلیل است که باید در آن شرایط باشیم. خداوند از این شرایط استفاده مي كند تا ما رشد کنیم. اگر در این شرایط رضایت خاطر داشته باشیم و اجازه دهیم خداوند کار خود را انجام دهد، آنگاه رشد مي كنيم و شخصیت ما پیشرفت مي كند و ایمانمان قویتر مي شود.

تا زمانی که در موقعیت های آسان و شرایط دلخواه خودتان باشید و با هیچ چالشی مواجه نشوید، هیچ رشد و پیشرفتی هم در کار نیست. هنگام فشار و سختی است که رشد آغاز می شود. شما فشار و سختی را احساس می کنید، اما با این وجود رضایت خاطر دارید و مطمئن هستید که خداوند از قرار دادن شما در این شرایط هدفی دارد. غر زدن و شکایت کردن آسان است، اما نگرش درست این است که بگوییم:

خداوندا، از تو به خاطر فرا رسیدن روزهای بهتر سپاسگزارم.

شما باید ذهن خود را آموزش دهید تا بتوانید جنبه های مثبت زندگیتان را ببینید، تا اینکه بتوانید بخاطر داشته هایتان شکرگزار باشید. زندگی بسیار دلپذیرتر می شود، یاد بگیرید که در تمام فصول زندگیتان راضی و خرسند باشید. راضی و خشنود بودن در هنگام فراوانی و وفور نعمت، همچنین در هنگام کمبود و مشکلات مالی. راضی و خرسند بودن در جایگاهی که یک کارمند ساده باشید یا اینکه یک مدیر باشید.

 دوست عزیز امیدوارم تا اینجا از مطالعه مقاله  10 گفتار  ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم جول  اوستین لذت برده باشید.

7- هنگامی که آرامش خود را حفظ کنید، خداوند از آنچه که به ظاهر علیه شما بوده است، به نفع شما استفاده مي كند.

در این گفتار ارزشمند از  خلاصه کتاب قدرت من هستم جول اوستین  به موضوع مهم آرامش داشتن در شرایط مختلف زندگی از جمله هنگام بروز مشکلات و سختی ها اشاره دارد.

شاید در زندگی با شرایطی مواجه باشید که آرامش و شادمانی از شما گرفته شده است. مانند: مشکل در روابط عاطفی، فرزندی که از مسیر درست خارج شده است یا شرایطی بد در محل کار. در این مواقع ممکن است پریشان و مضطرب شوید و شب ها از فکر خوابتان نبرد.

اغلب اوقات هنگامی که با مشکلی مواجه مي شويم، تمایل داریم که به تنهایی مشکل خود را حل کنیم، به تنهایی با شرایط دشوار مواجه شویم.

یاد بگیرید که امور را به دست خدا بسپارید. هنگامی که شما پریشان باشید و بخواهید خودتان به تنهایی با تمام مشکلات مواجه شوید، خداوند هم خود را عقب می کشد. در این مواقع باید ایمان خود را نشان دهید و بگویید: خداوندا، من مي دانم که تو برای من می جنگی تو به من وعده داده ای که تمام امور در نهایت به خیر و صلاح من هستند. بنابراین من آرامش خود را حفظ می کنم. در این صورت شرایط شروع به تغییر می کند و هر آنچه مانع پیشرفت شما بودند، کنار می روند.

این همان اتفاقی بود که برای حضرت یوسف افتاد. برادرانش به او خیانت کردند و او را به چاه انداختند. او برده شد و در نهایت هم توسط زلیخا به او تهمت ناروا زده شد و به زندان افتاد. اما حضرت یوسف پریشان و ناامید نشد. او تلاش نکرد که تلافی کند. او آرامش خود را حفظ کرد و خداوند دست به کار شد و شرایط را تغییر داد. در نهایت، تمام کسانی که بر علیه یوسف بودند، برای او کار کردند. برادرانش که به او خیانت کرده بودند، سرانجام بازگشتند و زیر دست او شدند.

خداوند بهتر از شما می داند چگونه از شما حمایت کند. اگر اجازه دهید خداوند به روش خودش امور را پیش ببرد، آنگاه نتیجه بزرگتر و دلپذیرتری نصیبتان مي شود.

8- شما تصویری از خداوند هستید. او هیچ وقت دوست ندارد که تصویری فقیرانه و نیازمند داشته باشد.

 یکی  دیگر از نکات مهمی که در کتاب قدرت من هستم جول اوستین مورد توجه قرار گرفته موضوع ثروت و  داشتن باورهای ثروت آفرین  است.

زندگی شما به همان سمتی مي رود که شما همواره می اندیشید. اگر همواره به نداری، فقر و  کمبود می اندیشید، شما به سمت آن کشیده می شوید.  بايد ذهنيت فراواني در خودتان ايجاد كنيد. در طول روز با اندیشیدن به این جملات  مراقبه كنيد :

 من ثروتمند هستم . خداي من خداي فراواني ها است. خداوند از اين كه من ثروتمند باشم لذت مي برد.

خداوند غنی، بی نیاز و ثروتمند است و شما تصویری از خداوند هستید. پس بهتر است به عنوان آینه ای از صفات خداوند، شما هم غنی و ثروتمند باشید.

خداوند هرگز با شرایط فعلی شما یا اینکه در چه خانه ای بزرگ شده اید، محدود نمی شود. اما باور شما برای او محدودیت ایجاد مي كند. خداوند نسبت به باورتان شما را غرق در نعمت مي كند.

10 گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم - جول اوستین

شما، حتی اگر در فصل کمبود به سر مي بريد، نباید باور خود را نسبت به آینده ای سرشار از نعمت و فراوانی از دست دهید. من هرگز نمی گویم که شرایط در  یک شبِ عوض مي شود، باید فصل کمبود و آزمون های الهی را با موفقیت پشت سر بگذارید. در جایگاه فعلیتان شکرگزار خداوند باشید و به خاطر داشته هایتان از او سپاسگزاری کنید. در عین حال به مشیت الهی اعتماد کنید و از او به خاطر فرا رسیدن فصل فراوانی که در راه است شکرگزاری کنید.

تنها کاری که شما باید بکنید این است که دست از ذهنیت کمبود بردارید. او هزاران راه سراغ دارد که از طریق آنها مي تواند شما را به خواسته تان برساند. آرامش خود را حفظ کنید و به مشیت او اعتماد کنید.

با کسانی که ثروت را تنها مربوط به جنبه مالی مي دانند، موافق نیستم. به نظر من ثروت یعنی اینکه بدنی سالم داشته باشید، ثروت یعنی ذهن آرامی داشته باشید، ثروت یعنی خوابی آرام داشته باشید، ثروت یعنی روابط سالم و الهی داشته باشید.

ما تصویر خداوند هستیم، ما نمایندگان خداوند بر روی زمین هستیم. خداوندی که یکی از صفات او غنی بودن و ثروتمند بودن است. در نتیجه از روی جهالت و نادانی است که بعضی از افراد، فقر را ستایش مي كنند و به خیال خود اگر در این دنیا فقیر باشند و قناعت پیشه کنند، در جای دیگر خداوند پاداش آنها را می دهد.

 

اگر من فرزندانم را با لباسهایی پاره و کهنه به خانه شما بیاورم، شما چه فکری در مورد من می کنید؟ قطعاً متوجه فقر و نداری من مي شويد. امکان ندارد که من ثروتمند و غنی باشم و اجازه دهم فرزندانم لباس پاره بر تن کنند. حال چگونه خداوند غنی و بي نياز که کل جهان از آنِ اوست، از اینکه شما به عنوان فرزندانش فقیر و مستمند باشید خوشحال مي شود؟

هنگامی که شما لباسی زیبا بر تن کنید و در خانه ای زیبا زندگی کنید، در آن هنگام است که خداوند لذت   می برد. تمام لذت او در این لحظه این است که شما را شاد و ثروتمند ببیند. البته اگر شما اجازه ورود ثروت و فراوانی را به زندگیتان بدهید.

هنگامی که شما ذهن ثروتمندی داشته باشید و خواسته قلبی شما گسترش پادشاهی خداوند باشد؛ آنگاه ثروت، بدون حساب و کتاب به زندگی شما راه مي يابد. درهای برکت و نعمت الهی به گونه ای به زندگی شما باز    مي شوند که نه تنها تمامی نیازهای شما برطرف مي شود، بلکه مي توانيد به بقیه مردم جهان هم کمک کنید.

9- خداوند تصویر بزرگتری از زندگی ما را می بیند. او می داند چه زمانی برای تحقق خواسته ما مناسب است.

جول اوستین در این گفتار از خلاصه کتاب قدرت من هستم به موضوع اعتماد به زمان بندی خدا در مورد تحقق خواسته هایمان تاکید دارد.

اینکه وعده خداوند چه زمانی تحقق یابد مهم نیست، مهم آن است که شما یقین داشته باشید که خداوند

هم اكنون برای تحقق خواسته شما زمان دقیقی را معین کرده است. تنها در این صورت است که تمام فشار از روی شما برداشته مي شود.

اگر یقین داشته باشید که هم اكنون زمان دقیقی از جانب خداوند برای تحقق خواسته شما تعیین شده است، دیگر نگرانی معنایی ندارد و شما با آرامش خاطر از زندگی لذت می برید. زیرا یقین دارید که طبق زمانبندی خالق کل جهان هستی، خواسته شما بالاخره محقق می شود.

اگر تا به حال خواسته شما تحقق نیافته است، به این معنا نیست که جایی از کار شما ایراد دارد و یا اینکه خداوند از شما خشمگین است. عدم تحقق خواسته شما تنها به این دلیل است که هنوز بهترین زمان تحقق آن فرا نرسیده است. بنابراین دیگر نگران نباشید و با ناامیدی زندگی نکنید. دل آسوده باشید و آرامش کامل داشته باشید.

10 گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم - جول اوستین

خیلی راحت تر بود اگر خداوند از قبل زمان ها را به ما مي گفت که چه زمانی بهبود می یابیم و یا اینکه چه زمانی با زوج مناسب خود ملاقات مي كنيم. اما در آن صورت دیگر ایمان معنایی نداشت. به ایمان نیاز است تا بگویید:

خداوندا، نمي دانم چه زمانی خواسته من را محقق می کنی. اما باور دارم که در بهترین زمانی که از جانب خودت تعیین شده است، خواسته من محقق و مستجاب خواهد شد.

یادتان باشد شما باید در را بکوبید، نه اینکه در را به زور باز کنید. باید در عین حال که تمام تلاش خود را  می کنید، صبور هم باشید و به زمانبندی خداوند اعتماد کنید. شک نداشته باشید او در بهترین زمان، خواسته قلبی شما را محقق می کند.

10- ياري رساندن به ديگران، كليد تحول زندگي تان است.

در آخرین گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم، جول اوستین  به مفهوم معجزه بودن در زندگی دیگران و اهمیت آن در زندگی خود  ما اشاره دارد.

اکثر افراد برای اینکه در زندگیشان معجزه اي  روی دهد، دعا مي كنند. آنها مي گويند: خداوندا، لطفاً فرد مناسبی را در زندگی من وارد کن. خداوندا، شانس خوبی را به زندگی من وارد کن. همانطور که انتظار داریم خداوند افراد و موقعیتهای مناسب را وارد زندگی  ما کند، خود ما هم مي توانيم معجزه ای در زندگی شخصی دیگر شویم.

ما دستان خداوند بر روی این کره خاکی هستیم. ما صدای خداوند هستیم که از طریق ما ناامیدی را امید  می بخشیم. خداوند در جواب دعاهای ما افراد مناسب را در مسیر زندگی ما قرار مي دهد.

در عین حال، خود ما هم می توانیم جواب دعاهای شخص دیگری باشیم. همه ما یقین داریم که خداوند قادر مطلق است و قادر به انجام هر معجزه ای است. اما می خواهم این موضوع را متوجه شوید که در اغلب موارد این کار را از طریق ما انجام می دهد.

ما می توانیم جواب دعای شخصی دیگر باشیم. شما می توانید همان شانسی باشید که درب منزل دیگری را   می زند. شما می توانید یاری رسان شخص دیگری باشید که مدت زیادی است که خواستار کمکی از جانب دیگران است. همیشه قرار نیست یاری شما باعث نجات جان شخصی دیگر شود.

گاهی اوقات با یاد دادن یک مهارت به همکارتان مي توانيد تغییر زیادی را در زندگی او ایجاد کنید. با کمک کردن به خانواده اي  برای پرداخت قرضهایشان. شاید این موارد کار بزرگی برای شما نباشد، اما همین امور به ظاهر ساده مي تواند معجزه اي در زندگی دیگران باشد.

تا زمانی که حاضر نباشید معجزه اي  برای زندگی دیگری باشید، هیچ معجزه اي  هم برای شما اتفاق نمي افتد. تا زمانی که شما بذر خیرخواهی نکارید، افراد مناسب، موقعیت های مناسب و شانس وارد زندگی شما نخواهد شد.

اگر با این نگرش روز خود را آغاز کنید و به جای اینکه به دنبال معجزه خداوند در زندگیتان باشید، خودتان تبدیل به معجزه اي در زندگی دیگران شوید؛ آنگاه همانطور که خداوند در کتاب مقدس وعده داده است، غرق در نعمت، سلامتی، فراوانی، ترفیع و حمایت الهی خواهید شد.

 ياری رساندن به دیگران کلید تحول زندگیتان است. کسانی که به دلگرمی و کمک  شما نیاز دارند تا بتوانند رویا و سرنوشتشان را تحقق ببخشند، همان فرصت هایی هستند که باعث مي شوند شما به سطح بالاتری بروید.

دوستان، این بسیار فوق العاده است که معجزه ای دریافت کنید. اما هیچ حسی بهتر از این نیست که خودتان تبدیل به معجزه اي  برای دیگران شوید. سرنوشت شما به این بستگی دارد که به دیگران یاری برسانید.

10 گفتار ارزشمند از خلاصه کتاب قدرت من هستم -جول اوستین

دوستان، این بسیار فوق العاده است که معجزه ای دریافت کنید. اما هیچ حسی بهتر از این نیست که خودتان تبدیل به معجزه اي  برای دیگران شوید. سرنوشت شما به این بستگی دارد که به دیگران یاری برسانید.

 

 همراهان عزیز به انتهاي مطلب 10 گفتار ارزشمند از  خلاصه كتاب جول اوستين رسيديم.  اميدوارم فرصتي داشته باشيم تا به موضوعات مطرح شده فكر كنيم و درك بهتري از آن داشته باشيم. باعث خوشحالي من است كه از نظرات ارزشمند شما استفاده كنم. براي شما بهترين ها را آرزو دارم .

محمد برخورداری

LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Rate this post
امتیاز شما به این مطلب
5/5

این پست دارای 2 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید