خلاصه كتاب شفاي زندگي – قسمت سوم فصل هشتم؛ نوسازي

 دوستان عزيز سلام. اميدوارم حالتون خوب باشه.  با سومين قسمت از خلاصه كتاب شفاي زندگي  اثر خانم لوییز هی در خدمت شما هستم. اميدوارم قسمتهاي قبلي اين كتاب  را مطالعه كرده باشيد  و براي شما موثر و مفيد واقع شده باشد. حتما و حتماً‌ اين قسمت را با دقت خيلي زياد مطالعه كنيد چون مطالب خيلي ارزشمندي در اين قسمت اشاره شده. قلم و كاغذ هم كنارتون باشه تا نكات مهم رو يادداشت كنيد. با من همراه باشيد تا از مطالعه  آخرين قسمت از خلاصه كتاب شفاي زندگي  لذت ببريم.

به اين جملات دقت كنيد:

 نمي خواهم تنها باشم

 نمي خواهم بيمار باشم

 نمي خواهم چاق باشم

 نمي خواهم فقير باشم

 نمي خواهم در اين شغل باشم

اين جملات نشان دهنده نوع فرهنگي است كه ما در آن آموزش ديده ايم. تصور ما اين است كه با  عمل به اين روش، چيزهاي مثبت خود به خود به سراغمان مي آيند. اما بايد بدانيم كه جنگيدن با چيزهاي منفي فقط اتلاف وقت است.  به هر چيزي توجه كنيد بزرگ مي شود و در زندگي تان پايدار مي ماند.  بايد با دوري كردن از افكار منفي، توجه خود را به چيزهايي كه واقعاً مي خواهيد معطوف كنيد.

بياييد جمله هاي بالا را به مثبت برگردانيم

من رابطه اي بسيار عالي دارم

من كاملا سلامت هستم

من تناسب اندام دارم

من ثروتمند هستم

 من شغلي عالي دارم

جمله هايي كه ما به كار مي بريم به نوعي جمله هايي تاكيدي هستند. لازم است تا به طور مداوم درباره چيزهايي كه مي خواهيد جملات مثبت بگوييد. گفتن اين جمله كه من اكنون كاري  تازه و فوق العاده را مي پذيرم، در آگاهي شما راه هاي تازه اي را باز مي كند. بايد جملات شما هميشه در زمان حال باشد مثل من هستم يا من دارم

 دوباره تاكيد مي شود كه خويشتن دوستي اصلي ترين موضوعي است كه بايد روي آن كار كرد.  بدون پذيرش  و تاييد خود،‌ خويشتن دوستي غير ممكن است. همانطور كه اشاره شد خويشتن دوستي يعني اينكه خودتان را تاييد كنيد و بپذيريد و  هيچ گونه انتقادي از خود نكنيد.

اگر شما هم درگير نجوا ها و گفتگوهاي ذهني هستيد و بابت موضوعات مختلف از خودتان انتقاد مي كنيد، مي توانيد از تمرين آينه استفاده كنيد. در مقابل آينه قرار بگيريد و با خود بگوييد: «من خودم را دقيقاً‌ به همين شكلي كه هستم دوست دارم و تاييد مي كنم».

يادتان باشد كه تاييد و پذيرش خودتان همچنان موضوع اصلي و شاه كليد دگرگونيهاي مثبت است. تمام خوبي ها با اين آغاز مي شود كه خودتان را بپذيريد و دوست داشته باشيد. تندرستي، ثروت و عشق با خويشتن دوستي آغاز مي شود. دوست داشتن خود شامل تماميت شما مي شود و لازم است كه حتي آن ويژگي هايي را كه فكر مي كنيد چندان خوب نيستند هم دوست داشته باشيد. در اين صورت است كه پيشرفت خواهيد كرد

 

تمرين؛ من خودم را تاييد مي كنم

خانم لوئيزهي اشاره مي كند كه  اين تمرين را به صدها نفر داده و حاصل آن حيرت انگيز بوده است.

 «من خودم را تاييد مي كنم»

اين عبارت را روزانه و هر روز دست كم سيصد يا چهارصد بار تكرار كنيد. البته اين مقدار خيلي  زياد نيست. وقتي كه نگران و دلواپس هستيد مشكل خود را دست كم به همين تعداد بررسي مي كنيد. اجازه بدهيد كه « من خودم را تاييد مي كنم» ذكر مداوم شما باشد و مدام در دل خود تكرارش كنيد. با تكرار اين جمله، هر مخالفت و مقاومتي كه در آگاهي شما مدفون است به سطح مي آيد و خودشان را نشان مي دهند. افكاري مانند اينكه احمقانه است، تو كه خوب نيستي،‌ چنين كاري فايده اي ندارد و …. همه نشان دهنده مقاومتهاي ذهني شما هستند. به اين افكار و انديشه ها توجه نداشته باشيد. اين افكار قدرتي ندارند مگر اينكه ما به آنها قدرت بدهيم. اين ما هستيم كه انتخاب مي كنيم به آنها چه معني بدهيم.

نكته مهم ديگري كه خانم هي به آن اشاره دارد اين است كه بخشي از پذيرش خود،‌ رها كردن عقايد ديگران است. در واقع بسياري از باورهايي كه در وجود ما شكل گرفته ناشي از نظرات ديگران است. ما هر كدام موجودي منحصر به فرد و بي نظير هستيم. همانطور كه در طبيعت، هيچ دانه برف و باراني دقيقاً‌ مثل ديگري نيست، همانطوري كه اثر انگشت هر كدام از ما با ديگري متفاوت است، بايد بپذيريم كه مشيت اين بوده كه ما متفاوت باشيم. اگر اين موضوع را درك كنيم ديگر به دنبال رقابت نيستيم. تلاش براي اينكه به ديگران شبيه باشيم مانند چروك كردن روح است. ما به اين سياره آمديم تا نشان دهيم چه كسي هستيم.

خلق تجربه های جدید و كاشتن دانه

لحظه اي به يك بوته گوجه فرنگي دقت كنيد. يك بوته سالم مي تواند صدها گوجه فرنگي داشته باشد. براي داشتن اين همه بار بايد از يك دانه خشك و كوچك شروع كرد. آن دانه  از هيچ نظر شبيه گوجه فرنگي نيست. اگر ايمان نداشتيد كه می تواند بوته گوجه فرنگي شود آن را بارور نمي كرديد.  اما شما اين دانه را در خاك مي كاريد و به آن آب مي دهيد و از آن مراقبت مي كنيد.

وقتي اولين جوانه كوچك از خاك بيرون آمد به آن پا نمي زنيد و نمي گوييد كه اين كه بوته گوجه فرنگي نيست. بلكه با شادي نگاهش مي كنيد و از جوانه زدنش خوشحاليد. اگر به مراقبت ادامه دهيد و علفهاي هرز را از پيرامونش در آوريد به موقع يك بوته گوجه فرنگي خواهيد داشت كه شايد بيشتر از صد گوجه فرنگي لذيذ ثمر دهد. اينها همه با همان يك دانه ريز آغاز شده است.

فرايند آفرينش يك تجربه تازه هم به همين شكل است. زميني كه در آن مي كاريد ذهن نيمه هوشيار شماست. دانه‌، جمله تاكيدي  تازه اي است كه به كار مي بريد. تجربه نو، در اين دانه ريز پنهان است. شما به وسيله جمله هاي تاكيدي خود به آن آب مي دهيد. مي گذاريد آفتابِ انديشه هاي مثبت به آن بتابد. با كندن انديشه هاي منفي، علفهاي هرز را  مي كنيد.   هنگام مشاهده نخستين نشانه كوچك آن را لگدمال نمي كنيد و نمي گوييد اين كافي نيست. در عوض به پيشرفت خودتان نگاه مي كنيد و  با ذوق و شوق مي گوييد: واي شروع شده، كارش رو آغاز كرده است. آن وقت مراقب رشدش مي شويد و تجلي آن‌ آرزوي شما مي شود.

شفای زندگی و خلق تجربه های جدید

احساس لياقت

يكي از مهمترين عوامل تاثير گذار براي دريافت نعمتها، داشتن احساس لياقت براي نعمتهايي است كه مي خواهيد. آيا اعتقاد داريد كه لياقت چيزهايي را كه درخواست كرديد داريد؟ اگر در مورد درخواستهاي خود احساس لياقت نداشته باشيد شرايطي ايجاد مي شود كه در رسيدن به خواسته هايتان ناكام خواهيد شد.

 تمرين: من لياقت دارم

در مقابل آينه بايستيد و بگوييد: «من لياقت داشتن …………….. را دارم و اكنون‌آن را مي پذيرم».  «من لياقت ……………..بودن را دارم و آن را مي پذيرم». اين جمله را دو سه بار تكرار كنيد.  حالا به احساسات خود در هنگام بيان اين جملات دقت كنيد. توجه كنيد كه آيا احساس مي كنيد كه آن چيزي كه مي گوييد حقيقت دارد يا اينكه هنوز احساس مي كنيد كه ارزش و لياقت خواسته خود را نداريد.

اگر متوجه شديد كه احساس منفي داريد به تكرار جمله تاكيدي خود برگرديد و  بگوييد كه من آن الگوي آگاهيم را كه  در برابر خير و صلاحم مقاومت مي كند رها مي كنم. «من لياقت …………….. را دارم». آن قدر اين جمله را تكرار كنيد( حتي شده چند روز) تا احساس پذيرش به شما دست بدهد.

فصل نهم ؛ تمرين روزانه

مانند بسياري از چيزهاي ديگر، آموختن قوانين معنويت نياز به زمان دارد. در ابتداي كار نياز به تمرين دارد. چون ذهن نيمه هشيار از طريق آزمون و تجربه ياد مي گيرد. با هر بار تمرين كردن انجام آن براي ما آسان تر و بهتر مي شود.

خانم لوييز هي اشاره مي كند كه براي نوشتن كتابش كامپيوتري تهيه كرده بود. او فهمید كه يادگيري كامپيوتر شبيه آموختن قوانين معنويت است. زماني كه قوانين كامپيوتر را بياموزيد و آن را مو به مو رعايت و اجرا كنيد  به طور كامل در خدمت شما قرار مي گيرد. اما در غير اين صورت، عمل نمي كند. كامپيوتر كاري ندارد كه ما بي صبري يا گلايه مي كنيم بلكه منتظر است كه ما قوانينش را بياموزيم ( كه البته تمرين مي خواهد) وقتي مهارت پيدا كنيم برايمان جادو مي كند.

در مورد يادگيري قوانين معنوي هم به همين شكل است. بايد آنها را بياموزيم نه اينكه بخواهيم اين قوانين را به شكل طرز فكر قبلي خود در بياوريم. براي تقويت آموزش مهارتهاي معنوي انجام كارهاي زير پيشنهاد مي شود:

  • ابراز حق شناسي
  • نوشتن عبارتهاي تاكيدي
  • مراقبه كردن
  • لذت بردن از انجام تمرينات ورزشي
  • داشتن تغذيه صحيح
  • ادا كردن عبارتهاي تاكيدي با صداي بلند
  • خواندن عبارتهاي تاكيدي با آواز
  • استفاده از تجسم و تصاوير ذهني

شما روزتان را چطور شروع مي كنيد؟

يكي از بهترين كارهايي كه خانم لوييز هي انجام و ممارست در آن را  پيشنهاد مي كند انجام دادن مراقبه است. اينكه هر روز چند دقيقه اين فرصت را به خودتان بدهيد كه آرام باشيد و مراقبه كنيد. اگر تازه كار هستيد از پنج دقيقه شروع كنيد. آرام بنشينيد و با چشمان بسته، تنفس خود را مشاهده كنيد. و اجازه دهيد كه افكارتان آرام از ذهنتان عبور كنند. توجه داشته باشيد كه  طبيعت ذهن اين است كه فكر كند پس سعي نكنيد كه افكارتان را كنترل كنيد. به آنها توجه نكنيد فقط اجازه دهيد از ذهنتان عبور كنند.

روش ديگر مراقبه اين است كه  آرام با چشمان بسته بنشينيد و دم و بازدم خود را مشاهده كنيد. هنگام دم يك شماره بشماريد و به هنگام بازدم دو شماره به همين ترتيب ادامه دهيد تا شماره بازدم خود را به ده برسانيد اگر احساس كرديد كه حواستان پرت شد و ذهن شما درگير مسايل ديگر شد دوباره به شماره يك برگرديد. اگر ديد كه به شماره بيست و پنج يا نزديك آن رسيديد باز به شماره يك برگرديد.

 تمرين؛ عبارتهاي تاكيدي روزانه

 يكي دو عبارت تاكيدي را انتخاب كنيد و هر روز آنها را ده يا بيست بار بنويسيد. با شور و شوق آنها را باصداي بلند بخوانيد. از عبارتهاي تاكيدي خود آواز بسازيد و با شادي آنها را بخوانيد. بگذاريد تمام روز ذهن شما به اين عبارتهاي تاكيدي توجه كند. اگر عبارتهاي تاكيدي با قدرت به كار گرفته شوند به اعتقاد بدل مي شوند و هميشه حتي گاهي به صورتهايي كه حتي تصورش را نمي كنيد نتيجه مي دهند.

 تمرين من خودم را دوست دارم

با فرض اينكه شما به صورت دائمي، به تكرار عبارت تاكيدي من خود مرا تاييد مي كنم مشغول بوديد حالا نوبت به انجام تمرين اثرگذار ديگري مي رسد.

يك كاغذ بزرگ برداريد و بالاي آن بنويسيد: «من خودم را دوست دارم،‌پس ….»

اين جمله را با جمله هاي زيادي تكميل كنيد. هر  روز اين صفحه را بخوانيد و اگر مطلب جديد به ذهنتان رسيد به آن اضافه كنيد. بزرگترين فايده اين تمرين اين است كه وقتي مي گوييد من خودم را دوست دارم ديگر امكان ندارد كه خودتان را تحقير كنيد.  توصيه مي شود تا انجام تمرينات را براي خود به شكل شاد و مفرح در آوريد تا از انجام آن بيشتر لذت ببريد. مثلاً‌ از عبارتهاي تاكيدي آواز بسازيد و از انجام آن لذت ببريد.

 بخش سوم كتاب شفاي زندگي در خصوص به كار بردن اين آموزه ها به صورت عملي در جنبه هاي مختلف زندگي است.

فصل دهم؛ روابط

مانند بسياري از چيزهاي ديگر، آموختن قوانين معنويت نياز به زمان دارد. در ابتداي كار نياز به تمرين دارد. چون ذهن نيمه هشيار از طريق آزمون و تجربه ياد مي گيرد. با هر بار تمرين كردن انجام آن براي ما آسان تر و بهتر مي شود.

خانم لوييز هي اشاره مي كند كه براي نوشتن كتابش كامپيوتري تهيه كرده بود. او فهمید كه يادگيري كامپيوتر شبيه آموختن قوانين معنويت است. زماني كه قوانين كامپيوتر را بياموزيد و آن را مو به مو رعايت و اجرا كنيد  به طور كامل در خدمت شما قرار مي گيرد. اما در غير اين صورت، عمل نمي كند. كامپيوتر كاري ندارد كه ما بي صبري يا گلايه مي كنيم بلكه منتظر است كه ما قوانينش را بياموزيم ( كه البته تمرين مي خواهد) وقتي مهارت پيدا كنيم برايمان جادو مي كند.

در مورد يادگيري قوانين معنوي هم به همين شكل است. بايد آنها را بياموزيم نه اينكه بخواهيم اين قوانين را به شكل طرز فكر قبلي خود در بياوريم. براي تقويت آموزش مهارتهاي معنوي انجام كارهاي زير پيشنهاد مي شود:

  • ابراز حق شناسي
  • نوشتن عبارتهاي تاكيدي
  • مراقبه كردن
  • لذت بردن از انجام تمرينات ورزشي
  • داشتن تغذيه صحيح
  • ادا كردن عبارتهاي تاكيدي با صداي بلند
  • خواندن عبارتهاي تاكيدي با آواز
  • استفاده از تجسم و تصاوير ذهني

 

شما روزتان را چطور شروع مي كنيد؟

يكي از بهترين كارهايي كه خانم لوييز هي انجام و ممارست در آن را  پيشنهاد مي كند انجام دادن مراقبه است. اينكه هر روز چند دقيقه اين فرصت را به خودتان بدهيد كه آرام باشيد و مراقبه كنيد. اگر تازه كار هستيد از پنج دقيقه شروع كنيد. آرام بنشينيد و با چشمان بسته، تنفس خود را مشاهده كنيد. و اجازه دهيد كه افكارتان آرام از ذهنتان عبور كنند. توجه داشته باشيد كه  طبيعت ذهن اين است كه فكر كند پس سعي نكنيد كه افكارتان را كنترل كنيد. به آنها توجه نكنيد فقط اجازه دهيد از ذهنتان عبور كنند.

روش ديگر مراقبه اين است كه  آرام با چشمان بسته بنشينيد و دم و بازدم خود را مشاهده كنيد. هنگام دم يك شماره بشماريد و به هنگام بازدم دو شماره به همين ترتيب ادامه دهيد تا شماره بازدم خود را به ده برسانيد اگر احساس كرديد كه حواستان پرت شد و ذهن شما درگير مسايل ديگر شد دوباره به شماره يك برگرديد. اگر ديد كه به شماره بيست و پنج يا نزديك آن رسيديد باز به شماره يك برگرديد.

 تمرين؛ عبارتهاي تاكيدي روزانه

 يكي دو عبارت تاكيدي را انتخاب كنيد و هر روز آنها را ده يا بيست بار بنويسيد. با شور و شوق آنها را باصداي بلند بخوانيد. از عبارتهاي تاكيدي خود آواز بسازيد و با شادي آنها را بخوانيد. بگذاريد تمام روز ذهن شما به اين عبارتهاي تاكيدي توجه كند. اگر عبارتهاي تاكيدي با قدرت به كار گرفته شوند به اعتقاد بدل مي شوند و هميشه حتي گاهي به صورتهايي كه حتي تصورش را نمي كنيد نتيجه مي دهند.

 تمرين من خودم را دوست دارم

با فرض اينكه شما به صورت دائمي، به تكرار عبارت تاكيدي من خود مرا تاييد مي كنم مشغول بوديد حالا نوبت به انجام تمرين اثرگذار ديگري مي رسد.

يك كاغذ بزرگ برداريد و بالاي آن بنويسيد: «من خودم را دوست دارم،‌پس ….»

اين جمله را با جمله هاي زيادي تكميل كنيد. هر  روز اين صفحه را بخوانيد و اگر مطلب جديد به ذهنتان رسيد به آن اضافه كنيد. بزرگترين فايده اين تمرين اين است كه وقتي مي گوييد من خودم را دوست دارم ديگر امكان ندارد كه خودتان را تحقير كنيد.  توصيه مي شود تا انجام تمرينات را براي خود به شكل شاد و مفرح در آوريد تا از انجام آن بيشتر لذت ببريد. مثلاً‌ از عبارتهاي تاكيدي آواز بسازيد و از انجام آن لذت ببريد.

 بخش سوم كتاب شفاي زندگي در خصوص به كار بردن اين آموزه ها به صورت عملي در جنبه هاي مختلف زندگي است.

فصل يازدهم شفای زندگی؛ كار «به هر كاري دست مي زنم در آن موفق هستم.»

حتماً‌ شما هم دوست داريد كه جمله بالا در موردتان صدق كند. اگر اين طور نيست احتمالاً خودتان را با بعضي باورهاي نادرست محدود كرديد:

  • نمي توانم اين شغل را تحمل كنم
  • از رئيسم متنفرم
  • درآمدم كافي نيست
  • افرادي كه با آنها كار مي كنم قدر من را نمي دانند.
  • نمي توانم با همكارانم كنار بيايم
  • نميدانم چه مي خواهم بكنم.

بهترين روش براي رها شدن از شرايط كاري نامناسب و كاري دوستش نداريد اين است كه با محبت، شغل فعلي خودتان را متبرك كنيد. (تبرك كردن به نوعي توجه و تحسين نكات مثبت يك چيز است). بدانيد كه آنها تنها پله اي در راه تكامل و رشد شما هستند. شما به دليل الگوهاي ذهني خود در آن مانده ايد. اگر ديگران با شما به طرز مناسبي رفتار نمي كنند به دليل الگوهايي است كه در آگاهي شما وجود دارد و چنين رفتاري را به سوي خود مي كشاند.  پس در ذهنتان هر چيزي را كه مربوط به شغلتان است از ساختمان و آسانسور و اثاثيه و اتاقها و …. را متبرك كنيد. تكرار اين عبارت تاكيدي را شروع كنيد:

  • هميشه براي بهترين رؤسا كار مي كنم.
  • رئيسهاي من هميشه دركمال احترام با من رفتار مي كنند.
  • رئيسم سخاوتمند است و كار كردن با او بسيار آسان.

اين جملات را هميشه به كار ببريد تا اگر خودتان هم رئيس شديد چنين رئيسي باشيد.

 عبارتهاي تاكيدي براي كار

  • من با آغوشي باز شغلي تازه و شگفت انگيز را مي پذيرم كه همه استعدادها و تواناييهايم را به كار بگيرد  و اين فرصت را به من بدهد تا از راههايي رضايت بخش  قدرت خلاقيت خودم را نشان  بدهم.
  • من در مكاني دلپذير و با درآمدي نيكو با همكاران و براي كساني كه دوستشان دارم  و دوستم دارند و به من احترام مي گذارند كار مي كنم.

 اگر در محل كارتان كسي هست كه باعث آزار شما مي شود، هرگاه به او فكر كرديد با محبت برايش بركت و آمرزش بطلبيد. يادتان باشد همه ما به صورت بالقوه داراي صفات خوب و نيكو هستيم.  اگر همكار شما ايراد گير است به تاكيد بگوييد كه او دوست داشتني  و تحسين برانگيز است. اگر او ظالم است به تاكيد بگوييد كه او دل رحم و مهربان است.  نكته مهم اينجاست كه اگر تنها خصوصيات نيكو را در اين شخص ببينيد، صرف نظر از اينكه با ديگران چه رفتاري داشته باشد،‌ با شما بر اساس ويژگيهاي مثبتي كه در او تحسين كرديد رفتار خواهد كرد.

اگر كارتان را دوست داريد ولي حقوق كمي مي گيريد حقوق فعلي را با محبت متبرك كنيد. شكرگزاري به خاطر چيزهايي كه داريم به آنها امكان افزايش مي دهد. به تاكيد بگوييد كه اكنون هشياري ام را به سوي ثروت بيشتر باز مي كنم. بخشي از اين ثروت، ‌حقوق بيشتر است.  با تاكيد بگوييد كه شايستگي و لياقت افزايش حقوق را داريد.

اگر احساس مي كنيد كه شكست خورديد متوجه اين نكته باشيد كه ما  انديشه ها و اعتقادات دروني خود را به شيوه اي عالي بازتاب مي دهيم. دليل شكست شما اين بوده كه يا يكي از گامها را برنداشتيد يا اعتقاد باطني شما اين بوده كه لياقتش را نداريد و يا احساس بي ارزشي كرده ايد.

اين حق طبيعي ما است كه در تمام مدت عمر موفق باشيم. اگر وضعيت ما اينطور نيست يا با توانمندي هاي ذاتي خودمان همگام و هم راستا نيستيم و يا اعتقاد داريم كه موفقيت از آن ما نيست. بسياري از افراد تصور مي كنند كه از همان ابتدا بايد ايده هايشان درست و بدون ايراد باشد. اما واقعيت اين است كه تنها با تمرين مكرر چيزي تازه را ياد ميگيريم. از شروع كردن به كار نترسيد و نگران چگونگي انجام كارها نباشيد. از برچسب زدن به خودتان به عنوان فردي شكست خورده جداً‌ خودداري كنيد.

 در ادامه چند عبارت تاكيدي مربوط به موفقيت آورده شده  كه مي توانيد به كار ببريد.

  • براي خدماتم مشتريان فراواني وجود دارد.
  • براي همه و از جمله خودم وفور نعمت هست.
  • ثروت و توانگري به شكلهاي مختلف وارد زندگي من مي شود
  • من مانند مغناطيس ثروت هاي الهي را به سمت خودم جذب مي كنم.
  • فرصتهاي طلايي بي شماري در هر گوشه منتظر من هستند.

 توجه داشته باشيد كه بهتر است يكي از اين جملات را انتخاب كرده و چند روزي به طور مداوم آن را تكرار كنيد. اجازه دهيد كه هوشياري شما از اين آرمانها سرشار شود. اصلاً نگران شيوه اجراي آن نباشيد. فرصتها خودشان به سراغ شما مي آيند.  به درون خودتان اعتماد كنيد  و بدانيد كه  شما را هدايت و رهبري مي كند. شما لياقت اين را داريد كه در تمام جنبه هاي زندگي موفق باشيد.

فصل دوازدهم شفای زندگی؛ موفقيت

اگر احساس مي كنيد كه شكست خورديد متوجه اين نكته باشيد كه ما  انديشه ها و اعتقادات دروني خود را به شيوه اي عالي بازتاب مي دهيم. دليل شكست شما اين بوده كه يا يكي از گامها را برنداشتيد يا اعتقاد باطني شما اين بوده كه لياقتش را نداريد و يا احساس بي ارزشي كرده ايد.

اين حق طبيعي ما است كه در تمام مدت عمر موفق باشيم. اگر وضعيت ما اينطور نيست يا با توانمندي هاي ذاتي خودمان همگام و هم راستا نيستيم و يا اعتقاد داريم كه موفقيت از آن ما نيست. بسياري از افراد تصور مي كنند كه از همان ابتدا بايد ايده هايشان درست و بدون ايراد باشد. اما واقعيت اين است كه تنها با تمرين مكرر چيزي تازه را ياد ميگيريم. از شروع كردن به كار نترسيد و نگران چگونگي انجام كارها نباشيد. از برچسب زدن به خودتان به عنوان فردي شكست خورده جداً‌ خودداري كنيد.

 در ادامه چند عبارت تاكيدي مربوط به موفقيت آورده شده  كه مي توانيد به كار ببريد.

  • براي خدماتم مشتريان فراواني وجود دارد.
  • براي همه و از جمله خودم وفور نعمت هست.
  • ثروت و توانگري به شكلهاي مختلف وارد زندگي من مي شود
  • من مانند مغناطيس ثروت هاي الهي را به سمت خودم جذب مي كنم.
  • فرصتهاي طلايي بي شماري در هر گوشه منتظر من هستند.

 توجه داشته باشيد كه بهتر است يكي از اين جملات را انتخاب كرده و چند روزي به طور مداوم آن را تكرار كنيد. اجازه دهيد كه هوشياري شما از اين آرمانها سرشار شود. اصلاً نگران شيوه اجراي آن نباشيد. فرصتها خودشان به سراغ شما مي آيند.  به درون خودتان اعتماد كنيد  و بدانيد كه  شما را هدايت و رهبري مي كند. شما لياقت اين را داريد كه در تمام جنبه هاي زندگي موفق باشيد.

فصل سيزدهم شفای زندگی؛ ثروت

براي اينكه جملات تاكيدي كه  درباره ثروت مورد استفاده قرار مي دهيد برايتان به حقيقت تبديل شوند لازم است تا به جملات زير باور و اعتقاد نداشته باشيد.

  • پول كثيف و ناپاك است.
  • ثروتمندان كلاه بردارند
  • من دوست ندارم با ثروتمند شدن مغرور شوم
  • من هيچ وقت نمي توانم پول در بيارم
  • پول سخت به دست مي آيد و آسان از دست مي رود.
  • مردم فقير هميشه زيردست هستند.
  • هنرمندان مجبورند زحمت بكشند.
  • اول نوبت ديگران است
  • من لياقتش را ندارم
  • من خانواده فقيري داشتم و نمي توانم ثروتمند باشم.
  • براي روز مبادا بايد پولي كنار گذاشت
  • پول را بايد ذره ذره جمع كرد.
  • ثروت فقط با تقلا به دست مي آيد.
  • من از پولدارها بيزارم.

 براي ورود ثروت به زندگي لازم است تا اين باورها و اعتقادات را خود آگاهانه رها كنيم. ثروت واقعي با داشتن احساس خوب نسبت به خود آغاز مي شود. همچنين اين احساس كه هر زمان بخواهيد كاري انجام دهيد آزاد هستيد.

باور لياقت و استحقاق

 اگر اين باور را نپذيريم كه لياقت توانگري و ثروت را داريم حتي وقتي كه ثروت به ما برسد به شيوه اي آن را نمي پذيريم. يعني يا بر اثر اتفاق يا رفتاري كه از خود نشان مي دهيم ثروت و پول را از دست مي دهيم.

 يادتان باشد به هر چيزي كه توجه كنيد ( فكر كردن  مداوم همراه با احساس مثبت يا منفي ) از جنس همان را بيشتر تجربه خواهيد كرد.

 باور فراواني

 خزانه كائنات لبريز و لايتناهي است. به آن توجه كنيد. در شبي مهتابي  ستاره ها را  بشماريد. مشتي شن در دستان خود بگيريد و دانه هايش را بشماريد. به فراواني برگهاي درختان،‌ قطره هاي باران و دانه هاي گوجه فرنگي دقت كنيد. براي آن چيزهايي كه الان داريد شكرگزار باشيد تا شاهد افزايش آن باشيد. باور و اعتقاد ما به كمبود و محدوديت تنها چيزي است كه ما را محدود مي كند.

 اگر پول را براي اين مي خواهيد كه به ديگران كمك كنيد بدانيد كه نشان دهنده اين است كه اعتقاد داريد بي ارزش هستيد.

هرگز دست رد به سينه ثروت نزنيد. اگر كسي به شما هديه اي داد يا شما را به شام دعوت كرد با شادي و لذت بپذيريد. اين احساس را نداشته باشيد كه با مردم معامله مي كنيد. اينطوري به كائنات نشان دهيد كه آمادگي دريافت خير و صلاح خود را داريد.

 براي چيزهاي تازه جا باز كنيد. يخچال خود را تميز كنيد. كمدهاي لباس خود را خالي و تميز كنيد و وسايلي را كه نياز نداريد بفروشيد، معاوضه كنيد، ببخشيد و يا دور بريزيد.

پول ساختن آسان ترين كار دنيا است.

آيا به اين جمله باور داريد كه پول درآوردن راحت ترين كار دنيا است؟ لازم است كه اين باور را در خودتان تقويت كنيد.

 صورت حساب هاي خودتان را دوست داشته باشيد.

 لازم است كه از دلهره براي  پول دست برداريم و از صورتحساب ها متنفر نباشيم. خيلي از مردم طوري با قبض هاي پرداختي رفتار مي كنند انگار نوعي مجازات است كه بايد تحمل كنند.

 اگر پولي را با نفرت و انزجار پرداخت كنيد به سختي به شما برمي گردد. اگر با شادي و محبت آن را پرداخت كنيد به راحتي به سمت شما برميگردد. با پول مانند دوست خود رفتار كنيد نه مانند دستمال مچاله شده اي كه در جيب خود فرو كرديد.

خلاصه کتاب شفای زندگی

 كائنات سرشار از فراواني  و وفور نعمت است. و اين حق حيات ما است كه هرچه كه لازم داريم را داشته باشيم، مگر اينكه خلاف اين اعتقاد را برگزينيم.

از خوشبختي ديگران خوشحال باشيد

با حسادت نسبت به داشته هاي ديگران جلوي ورود نعمت به زندگي تان را نگيريد. از راهي كه آنها براي مصرف پولشان انتخاب مي كنند انتقاد نكنيد. شما فقط بايد مراقب افكار خودتان باشيد. هميشه براي ديگران بركت بطلبيد و بدانيد كه براي همه وفور نعمت وجود دارد.

به رفتارهاي خود دقت كنيد. آيا در انعام دادن خسيس هستيد؟ آيا هميشه از مغازه هاي ارزان قيمت خريد مي كنيد و در رستوران ارزان ترين غذاها را سفارش مي دهيد؟

 قانوني وجود دارد به نام قانون عرضه و تقاضا، به اين صورت كه اول تقاضا ايجاد مي شود و پول به جايي مي رود كه آنجا مورد نياز باشد.

به ثروت مانند اقيانوسي بيكران نگاه كنيد. ببينيد شما  براي دريافت آن چه ظرفي با خود به همراه آورديد. آيا ظرف شما يك فنجان است يا يك ليوان،‌ يك سطل و يا به وسيله لوله كشي به مخزن اين اقيانوس متصل شده ايد. براي همه به وفور، نعمت وجود دارد. ظرف شما هشياري شما است كه هميشه مي تواند تغيير كرده و بزرگتر شود.  تا مي توانيد به انجام اين تمرين بپردازيد تا آگاهي خود را گسترش دهيد و عظمت اين اين خزانه نامحدود را احساس كنيد.

خلاصه کتاب شفای زندگی

 كائنات سرشار از فراواني  و وفور نعمت است. و اين حق حيات ما است كه هرچه كه لازم داريم را داشته باشيم، مگر اينكه خلاف اين اعتقاد را برگزينيم.

از خوشبختي ديگران خوشحال باشيد

با حسادت نسبت به داشته هاي ديگران جلوي ورود نعمت به زندگي تان را نگيريد. از راهي كه آنها براي مصرف پولشان انتخاب مي كنند انتقاد نكنيد. شما فقط بايد مراقب افكار خودتان باشيد. هميشه براي ديگران بركت بطلبيد و بدانيد كه براي همه وفور نعمت وجود دارد.

به رفتارهاي خود دقت كنيد. آيا در انعام دادن خسيس هستيد؟ آيا هميشه از مغازه هاي ارزان قيمت خريد مي كنيد و در رستوران ارزان ترين غذاها را سفارش مي دهيد؟

 قانوني وجود دارد به نام قانون عرضه و تقاضا، به اين صورت كه اول تقاضا ايجاد مي شود و پول به جايي مي رود كه آنجا مورد نياز باشد.

به ثروت مانند اقيانوسي بيكران نگاه كنيد. ببينيد شما  براي دريافت آن چه ظرفي با خود به همراه آورديد. آيا ظرف شما يك فنجان است يا يك ليوان،‌ يك سطل و يا به وسيله لوله كشي به مخزن اين اقيانوس متصل شده ايد. براي همه به وفور، نعمت وجود دارد. ظرف شما هشياري شما است كه هميشه مي تواند تغيير كرده و بزرگتر شود.  تا مي توانيد به انجام اين تمرين بپردازيد تا آگاهي خود را گسترش دهيد و عظمت اين اين خزانه نامحدود را احساس كنيد.

كائناب تنها چيزي را به شما مي بخشد كه در هشياري تان باشد و هميشه مي شود اين هشياري را گسترش داد. مراقبه و عبارتهاي تاكيدي در حكم سپرده هايي هستند كه در اين خزانه مي گذاريم.

نكته مهم ديگر اين است كه بدانيم فقط اينكه مقدار پول بيشتري داشته باشيم كافي نيست. بلكه لذت بردن از پول هم اهميت دارد. آيا به خودتان اجازه مي دهيد كه پول، وسايل تفريح شما را فراهم كند. اگر اينطور نبوده، دليلش چيست؟ كدام اعتقاد كهنه باعث اين موضوع شده؟. لازم نيست پول مسئله جدي زندگي شما باشد. از دور به آن نگاه كنيد. پول فقط وسيله اي براي مبادله است. فقط همين. اگر به پول نياز نداشتيد چطوري زندگي مي كرديد؟

 جريمه فقر

مي توانيد هر زمان كه افكار و كلام منفي درباره پول داريد مقدار معيني خودتان را جريمه كنيد و اين پول را كنار بگذاريد و آخر هفته آن را خرج تفريح خود كنيد. مهمترين موضوع درباره ثروت اين است كه باورهاي محدود كننده را تغيير دهيم و خيلي از افراد در برابر اين تغيير به شدت مقاومت مي كنند.

 گاهي بايد مدتها اين دو جمله را تكرار كنيد كه «من مشتاقم كه تغيير كنم».« من مشتاقم كه اعتقادات كهنه را رها كنم»، تا بتوانيم براي آغاز آفرينش ثروت فضا ايجاد كنيد.

 بايد در ذهن خود اين باور را ايجاد كنيد كه حقوق شما تنها راه ورود پول به زندگي شما نيست. بركت و ثروت از راههاي بي شماري مي تواند وارد زندگي شما شود. بابت هر نعمتي كه به هر شكل وارد زندگي شما مي شود حتي اگر يك سكه ظاهراً بي مقدار باشد سپاسگزاري كنيد تا آغازي باشد براي گشايش راههاي تازه.

  • آغوش من براي پذيرفتن راههاي تازه درآمد باز است.
  • پول و ثروت از بي نهايت راه وارد زندگي من مي شود.

 از نشانه هاي كوچك ابتداي مسير به وجد بياييد.

يادتان باشد زماني كه روي افزايش ثروت كار مي كنيم هميشه بر طبق اعتقاداتي كه به لياقت خود داريم،‌ چيزي به دست مي آوريم.  دستاوردهاي كوچك را  به عنوان نشانه اي براي آغاز دگرگوني در هشياري در نظر بگيريد.

به جريان ثروت توجه كنيد

شروع كنيد به تشخيص ثروت در همه جا و از ديدن ظواهر، نمادها و نشانه هاي ثروت به وجد بياييد و آنها را تحسين كنيد. اجازه دهيد كه  ساختمانها و خانه هاي مجلل و باشكوه، ‌ماشينهاي عالي،‌ لباسهاي زيبا و …. به شما احساس شادي بدهند. هر چيز زيبا و باشكوهي را ديديد آن را تحسين كنيد و به خودتان يادآوري كنيد كه اين فراواني و وفور در اختيار همه ما است.

تعريف ها و تمجيدها را بپذيريد

بسياري از افراد هستند كه از روي فروتني تمجيدها و تعريفهاي ديگران از خودشان را نمي پذيرند. يادتان باشد كه تمجيد و تحسين هداياي ثروت هستند. آنها را با نهايتي لطف بپذيريد و تشكر كنيد. البته بهتر است كه اين تمجيدها را بپذيريم  و برگردانيم تا گوينده هم احساس كند كه هديه اي دريافت كرده است. اين كار يكي از راههاي حفظ جريان نيكي است.

 از اين نعمت كه مي توانيد هر روز صبح بيدار شويد و روزي تازه را تجربه كنيد خوشحال باشيد و ذوق كنيد. از اين كه زنده و سالم هستيد شاد باشيد و از فرايند تغيير و تحول لذت ببريد.

 

 دوستان عزيز  سپاس از همراهي شما. تا اينجا و در طي سه مطلب اخير، سيزده فصل از كتاب فوق العاده شفاي زندگي را با هم مرور كرديم و نكات مهم  آن را خوانديم. در بخشهاي ديگر كتاب،  موضوعات مربوط به سلامتي جسماني مورد اشاره قرار گرفته است. به اين دليل كه اين مطالب با جزئيات زياد و به تفصيل بررسي شده  و خلاصه كردن آن چندان موثر نيست از اشاره به آن خودداري مي كنم.   اميدوارم و توصيه ميكنم كه مطالب اين چند فصل را بارها و بارها مطالعه كنيد تا كم كم در ذهن شما ريشه بگيرد. همينطور در پادكست نمو هم موضوعات مهم اين كتاب را به طور جداگانه مرور كردم كه گوش دادن به آن هم خالي از لطف نيست.

 به هر حال براي ايجاد تغييرات موثر در زندگي بايد ابتدا در انديشه ها و ذهنيتمان تغيير ايجاد كنيم. بخش مهمي از ايجاد تغيير به وسيله ورودي هاي ذهني مناسب است. در فضايي كه گفتمان غالب 90 درصد افراد و رسانه ها از جنس نگراني، كمبود،‌ محدوديت،‌ بدبيني به آينده،‌ ناشكري و نارضايتي است ما بايد ذهنمان را با ورودي هاي  درست بمباران كنيم تا بتوانيم باورها و انديشه هاي درست را در ذهنمان ايجاد كنيم. حتماً سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد به تمرينها و توصيه هاي مطرح شده در اين قسمت عمل كنيد.

 بايد به اين باور برسيم كه نتايج زندگي ما در جنبه هاي مختلف چيزي دقيقاً متناسب با باورهاي اصلي و اساسي ما است. به اندازه اي كه بتوانيم باورهاي درستي در مورد موضوعات مختلف ايجاد كنيم به همان اندازه تغيير در زندگي ما ايجاد مي شود. در واقع هيچ عامل بيروني نمي تواند در زندگي ما تغييري موثر ايجاد كند.  اما فراموش نكنيد كه كار كردن بر روي خود يكي روند دائمي و تكاملي است كه هميشه و هميشه بايد مد نظر داشته باشيم و به آن بپردازيم.  مثل ورزش كردن كه تا زماني تاثير دارد كه ادامه داشته باشد. بايد اين آگاهيها و عبارتهاي تاكيدي را بارها و بارها مرور كنيم تا به بخشي از باورهاي ما تبديل شوند.

 براي شما بهترينها را آرزو دارم.

Rate this post
×
×

سبد خرید