خلاصه فصل 6 كتاب اثر مركب – شتاب

فصل 6 کتاب اثر مرکب

خلاصه فصل 6 كتاب اثر مركب - شتاب

 دوستان عزیز سلام امیدوارم حالتون خوب باشه . رسیدیم به خلاصه فصل 6 كتاب اثر مركب با عنوان شتاب. دارن هاردي در اين فصل به اين موضوع اشاره مي كند كه گاهي ما در موقعيت هاي پر چالشی قرار مي گيريم كه بعد از كلي تلاش خسته مي شويم و يا در معرض رقابت با ديگران قرار داريم و در اين موقعيت ها است كه عذر و بهانه و محدوديت هاي ذهني و احساسي ما را احاطه مي كنند و بايد در اين نطقه تصميم بگيريم  كه آيا مي خواهيم تلاش كنيم يا تسليم شويم؟.

 لانس آرمسترانگ قهرمان دوچرخه سواري در زندگي نامه اش مي نويسد:« در هر مسابقه اي  نكته اي هست، وقتي دوچرخه سواري با بزرگ ترين رقيبش مواجه مي شود متوجه اين موضوع مي شود كه بزرگترين رقيبش كسي جز خودش نيست. «در دردناك ترين  لحظه هاي من روي دوچرخه، در دقيق ترين و حساس ترين حالتم بودم و مي انديشيدم كه در تك تك لحظاتم در مسابقه چه واكنشي نشان دهم. آيا ضعف دروني ام را كشف مي كنم  و مي توانم  اوج توانايي ام را  به نمايش بگذارم؟»

وقتي شرايط خوب است و همه چيز عالي است ،‌هيچ مزاحمتي  وجود ندارد و به همين دليل بسیاری از افراد در اين شرايط خيلي خوب عمل مي كنند. وقتي شرايط سخت است  و مشكلات خود را نشان مي دهند بايد شايستگي هاي خود را نشان داد و تلاش كرد.

 به قول جيم ران: «‌ آرزو نكنيد  كه اي كاش  آسان تر بود،‌ بگوييد بهتر و بيشتر تلاش مي كنم».

نتايج را چند برابر كنيد.

 در ادامه خلاصه فصل 6 کتاب اثر مرکب ،  دارن هاردی به  این موضوع اشاره می کند که يكي از نكات مهمي كه در  چند برابر كردن نتايج تاثير زيادي دارد اين است كه حركاتي كه بعد از رسيدن به نقطه محدوديت هايمان انجام مي دهيم نتايج را چند برابر مي كند . به عنوان مثال فرض كنيد كه شما مشغول تمرين بدن سازي هستيد و  روزانه بايد 12 بار يك حركت را انجام دهيد . اگر اين كار را با مداومت انجام دهيد نتيجه خوبي خواهيد گرفت . اما اگر پا را فراتر بگذاريد و درست زماني كه در حال انجام 12 حركت هستيد  و به نقطه محدوديت خود برسيد و در عين خستگي 3 تا 5 بار ديگر اين حركت را انجام دهيد، فقط چند حركت را اضافه نكرديد بلكه  حركاتي كه بعد از نقطه محدوديت خود انجام داديد نتايج شما را چند برابر مي كند.

تلاش هاي اضافي بعد از انجام بهترين تلاش،‌پيروزي را خلق مي كند.

خودتان را  قوي ترين و سرسخت ترين رقيب خود در نظر بگيريد كه شكستش يكي از بهترين راه هاي چند برابر كردن نتايج است. فراتر از نقاط محدوديت تان برويد.

بهترين تلاش

بيشتر از انتظارات باشيد.

  محور اصلي در  اين قسمت خلاصه فصل 6 كتاب اثر مركب  تمايز  داشتن و پرهيز از عادي بودن است.  افرادي كه كارهاي عادي و روتين انجام مي دهند معمولاً نتيجه عادي هم دريافت مي كنند اما اگر سعي كنيد كه متمايز باشيد به طور حتم نتايج بهتري مي گيريد. يكي از جنبه هاي متمايز بودن اين است كه سعي كنيد بيشتر  و فراتر از انتظاراتي كه از شما مي رود عمل كنيد.

 عامل جالب بودن يا متحير كردن ديگران مي تواند تاثير تلاش هايتان را چند برابر كند. در جامعه اي كه  با جلب توجه بيش از حد و انواع تبليغات  اشباع شده است  گاهي مواقع  كارهايي كه انتظار نمي رود را انجام دهيد تا صدايتان را  به گوش ها برسانيد.

 اگر دليل يا ايده اي  كه ارزش جلب  توجه دارد را داريد، هركاري انجام دهيد، حتي چيزي كه غير منتظره  است  تا صدايتان شنيده شود.  كمي شجاعت  و بي باكي به نمايشتان اضافه كنيد. فراتر از انتظارها بودن هميشه قسمتي از شهرت تان باشد. شهرت داشتن به عالي بودن  نتايج چند برابري برايتان در طول زمان  و به خصوص در كسب و كار ايجاد مي كند.

توصيه دارن هاردي به شما اين است كه در  رفتارها، ، عادت ها و سیستم روزانه زندگي خود كمي فراتر از انتظارات باشيد و كمي انرژي و وقت بيشتر يا فكر بيشتر صرف كارتان كنيد تا هم نتايج شما بهبود پيدا كند و هم چند برابر شود. در همه جوانب زندگي تان به دنبال فرصت هاي چند برابري باشيد كه مي توانيد فراتر از آن برويد، بيشتر فشار بياوريد، بيشتر دوام بياوريد، بهتر آماده سازي كنيد و كمي بيشتر تحويل دهيد.

 

دوستان و همراهان گرامي ممنونم كه تا پايان خلاصه فصل 6 كتاب اثر مركب همراه من بوديد و اميدوارم تونسته باشم نكات مهمي از اين كتاب  رو با شما به اشتراك گذاشته باشم و در ادامه باز هم بتونم  كارهاي بهتري تقديم شما خوبان كنم . ممنون ميشم كه من رو از نظرات ارزشمند خودتون بهره‌مند كنيد.

 حالا که تا پایان خلاصه فصل 6 کتاب اثر مرکب همراه من بودید این هدیه را تقدیم شما می کنم و می توانید کل مطالب ارائده شده با عنوان  خلاصه کتاب اثر مرکب را در یک فایل pdf  دریافت کنید و از خواندن این خلاصه کتاب لذت ببرید.

 براتون بهترین ها را آرزو دارم. محمد برخورداری

خلاصه کتاب اثر مرکب دارن هاردی

1.5/5 - (2 امتیاز)
امتیاز شما به این مطلب
5/5

این پست دارای 6 نظر است

  1. فاطمه

    عالی هسین ممنون از وقتی که گذاشتین اگر خودتون خلاصه کردین اگرم از خودتون نیست بازم ممنون بابت جمع آوریتون و خلاصه کامل کتاب. واقعا خوب بود خسته نباشین

    1. محمد برخورداری

      با سلام خوشحالم که رضایت داشتید. از اصالت خلاصه نویسی ام مطمئن باشید . پیشنهاد می کنم خلاصه ای که از کتاب هنر ظریف بی خیالی مارک منسون نوشتم رو هم مطالعه کنید. این هم بازخورد خوبی داشته

  2. حميده السادات مروستي زاده

    بسيار عاااالي
    ممنون از زحمات و صرف وقتي كه گذاشته ايد.كه البته اجر الهي آن فراتر است چون در آگاهي بخشيدن به ديگران قدم بزرگي ميباشد.

  3. محمد حسین صادقی

    تشکر از شما بخاطر زحمتی که کشیدید و کتاب را خلاصه کردید

    1. محمد برخورداری

      سلام خواهش می کنم خدا رو شکر که قابل استفاده بوده براتونو

دیدگاهتان را بنویسید