مهارتهای زندگی چیه ؟؟

77

دوستان سلام

زندگی مدرن !! امروز به نوعی همه ما رو درگیر ارتباطات وچالشهای مختلف و متعددی کرده . صرف نظر از اینکه کی هستیم و به چه کاری مشغولیم  کافیه یه نگاه به 24 ساعت از برنامه روز مره خودمون داشته باشیم تا ببینیم چقدر درگیر موضوعات و مشغله های مختلفی هستیم که هم از ما انرژی میگیرن هم برای ما چالش هستند و هم نیاز به تصمیم گیری و حل مسئله دارند و چقدر استرسهای مختلفی رو در طول شبانه روز تجربه می کنیم.

بله ،  چه بخوایم چه نخوایم زندگی سرشار از این چالشها و اتفاقات بد و خوبه که اگه با مهادت لازم با آنها مواجه نشیم آسیب می بینیم و از طرف دیگه همین اتفاقات و رویدادها و کسب تجربه های مختلف میتونه زمینه رشد و شکوفایی ما رو فراهم کنه .

مهارتهای زندگی هم مجموعه آموزشهایی هستند که به ما کمک میکنن تا بتونیم در موقعیتهای مختلف با استفاده از آنها بهتر و موثرتر عمل کنیم  و  در مجموع زندگی بهتری داشته باشیم.

در مورد تعداد و دسته بندی این مهارتها فقط کافیه یک سرچ تو اینترنت داشته باشید تا کلی مطلب ببینید . از دسته بندی 10 تایی  تا تقسیم بندی 5 تایی سازمان بهداشت جهانی .

اما از یک زاویه دیگه اگه به این مسئله نگاه کنیم میتونیم یادگیری این مهارتها رو در دو زمینه ارتباطی برسی کنیم .

1- ارتباط ما با خودمون

2 ارتباط ما با دیگران

یعنی ما هم باید یاد بگیریم که چطور با وجود خودمون ارتباط خوبی داشته باشیم و خودمون رو بشناسیم و نسبت به نقاط ضعف و قوت خودمون شناخت و آگاهی داشته باشیم  و بتونیم در موقعیتهای مختلف خودمون رو درست  مدیریت کنیم  و رشد کنیم . هم اینکه بتونیم در جامعه و با دیگران ارتباط موثر ، معنا دار و رضایت بخشی داشته باشیم و نیازها و درخواستهامون رو مطرح کنیم ، از حقوق خودمون دفاع کنیم  و همچنین به دیگرانی که اطرافمون هستند هم توجه داشته باشیم .

در نوشته بعدی  بیشتر  به نکات بیشتری در این زمینه اشاره می کنم .

سلامت و  موفق باشید

Rate this post
امتیاز شما به این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید