فرمول جادويي ايجاد روابط عاشقانه هميشگي در زندگي زناشويي

ایجاد روابط عاشقانه

فرمول جادويي ايجاد روابط عاشقانه هميشگي در زندگي زناشويي

خلاصه مطلب

برای ایجاد روابط عاشقانه در زندگی نیاز به انجام یک سری کارهای ساده و تکرار آنها داریم که در این مقاله به آن پرداخته می شود . 

روابط عاشقانه

آيا تا به حال كسي را ديده ايد كه در زندگي خانوادگي به ایجاد روابط عاشقانه و آرامش و صميميت نباشد ؟.

قطعاً همه افرادي كه سنگ بناي يك زندگي مشترك را پي ريزي  مي كنند روياي خوشبختي را در سر دارند و با همين نيت هم پيوند عاطفي را شروع مي كنند.  در اين مقاله كوتاه قصد داريم تا به راز مهمي اشاره كنيم كه توجه كردن به آن مي تواند باعث ايجاد تغييرات مثبت و سازنده اي در روابط عاطفي همسران بشود و كيفيت روابط را در يك سطح عالي حفظ كند .

اما قبل از آن لازم است كه به موضوعي اشاره كنيم .دنياي امروز دنياي سرعت است و اين تمايل براي به دست آوردن سريع چيزها جزو يكي از عادتهاي روز مره هم ما شده است.

  از اينترنت پر سرعت كه فاصله كلیك ها را كم مي كند و با جستجوي هر كليد واژه اي  در چشم به هم زدني با انبوهي از مطالب در آن زمينه مواجه مي شويم .

از وسايل نقليه اي كه تنها مانع آنها از سرعت گرفتن بيش از حد ، تابلوها و  دوربين هاي  كنترل سرعت در جاده ها است . يا فست فود هايي كه جايگزين بسياري از غذاهاي قديم شده اند و مايكرويو هايي كه در زمان كمي  يك وعده غذاي گرم را براي ما آماده مي كنند .

همه اين نمونه  ها و البته بسياري ديگر از اين مثالها در زندگي روزمره ما كاري كرده كه نسل جديد روز به روز با مفهوم صبر كردن نا آشنا تر مي شوند و تمايل شديدي دارند كه بهترين لذتها را در كوتاه ترين زمان تجربه كنند .

خوب به نظر شما مواردي كه در بالا اشاره كردم ربطي به رمز و راز عاشق ماندن داشت؟

نكته طلايي اول :

بسياري از روابط عاشقانه الزاماً  به دليل مسايل بزرگ و مشكلات و بحران ها از بين نمي روند ، بلكه به دليل اختلافات كوچك و بي اهميتي كه مدام تكرار شده اند دچار فرسايش مي شوند .

بي توجهي ها و سهل انگاري هايي كه در يك زندگي كم كم تبديل به عادت مي شوند و  در طول زمان روي هم انباشته مي شوند و مسير يك زندگي را به سمت ويراني و نارضايتي سوق مي دهند و شور و شوق را از بين مي برند .

نكته طلايي دوم :

قانون زمان را به ياد داشته باشيم . همان طور كه يك رابطه در طول زمان به شكست مي رسد  ، در طول زمان هم بارور مي شود و رشد مي كند

براي داشتن يك زندگي همراه با خوشبختي نيازمند  انجام هيچ كار فوق العاده اي  نيستيم. نياز به خريد بهترين كادوها و هدايا نداريم . نداريم . اصلاً نيازي نيست بهترين ، زيباترين ،قوي ترين يا پولدارترين همسر دنيا باشيم  تنها راز واقعي ايجاد و تداوم يك رابطه عاشقانه مشترك  اين است كه  فقط بايد كارهاي خيلي ساده و گاهاً پيش پا افتاده اي  را براي مدت  طولاني انجام دهيم و آنها را به بخشي از عادتهايي مفيد ارزشمند خودمان تبديل كنيم.

مسايل كوچك و ساده اي مثل:

  • به ياد داشتن تاريخ هاي با اهميت مثل تولد و ازدواج و …
  • خريد هداياي كوچك
  • اختصاص دادن زماني براي گفتگو در طول روز با همسر و توجه كامل به يكديگر در اين زمانها ( وقت با كيفيت )
  • شنيدن دغدغه ها و نيازهاي همديگر
  • به ياد داشتن علاقه مندي هاي طرف مقابل و اهميت دادن به آنها
  • استفاده از جملات محبت آميز نسبت به يكديگر در صحبتهاي روزانه
  • دلگرمي دادن به يكديگر و بيان كردن شدت اعتماد و اعتقاد به همديگر

زندگي ما مجموعه اي است از رفتارهاي پيوسته ما  و عادت هايي كه در طول زمان  آنها را تكرار مي كنيم .

اين عادتها هم مي تواند به رشد و بهبود  روابط عاشقانه ما  كمك كند و هم مي تواند مسيري براي اوج گرفتن ما فراهم كند.  انجام دادن هريك از اين كارهاي ساده و كوچك در طول زمان مي تواند  قدرت شگفت انگيزي ايجاد كند  و در تداوم يك رابطه و غني كردن آن تاثير فوق العاده اي داشته باشد.

مهمترین نکته :

مهم ترین نکته در زمينه  ایجاد روابط عاشقانه اين است كه اين كارهاي ساده زماني اثر بخش هستند كه به طور مداوم و براي مدت طولاني انجام شوند  در غير اين صورت نمي توان از همه آثار آن بهره برد .

در اينجا لازم است اين يادآوري را داشته باشم كه در اين راه مواظب باشيم تا در چرخه گرفتن نتايج فوري سقوط نكنيم و به ياد داشته باشيم كه زماني مي توانيم نتايج موثر و خوبي بگيريم كه به اندازه كافي زمان صرف انجام كارها ي درست داشته باشيم .

خلاصه شده از کتاب برتری خفیف جف اولسون 

3/5 - (2 امتیاز)
امتیاز شما به این مطلب
5/5

این پست دارای 3 نظر است

  1. Fatmh

    به نظر من ،برای داشتن یک زندگی مشترک وموفق باید دو دیدگاه همسو باشند،چون اگر عادتهای ساده ،امامضری (دروغ های کوچک)یک طرف رابطه مدام تکرار شود می توانند ریشه یک رابطه عاشقانه را سست کنند
    درنتیجه پیام مهم نویسنده تمرکز روی عادتهای خوب است
    چه کنیم با عادتهای بد طرفی که در جایگاه قضاوت کننده است؟

    1. محمد برخورداری

      سلام دوست عزیز. به نکته مهمی اشاره کردید. در این زمینه حرف برای گفتن بسیار هست. یک نکته ای که وجود داره این هست که بپذیریم ما نمی تونیم کسی را به جز خودمان تغییر دهیم و دیگران در صورتی که ما به طور موثر تغییر کنیم ( اگر در مدار مناسب ما باشند) تغییر می کنند اگر هم نباشند از مسیر ما کنار گذاشته می شوند.
      در زمینه فردی که در جابگاه قضاوت کننده وجود داره پیشنهاد می کنم که کتاب نطریه انتخاب رو مطالعه کنید و یک کتاب هم هست به نام سوالاتت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند که من خلاصه اون رو در سایت قرار دادم و دید زیبا و کاربردی در زمینه قضاوت کردن به ما می ده و پیشنهاد می کنم حتما اون رو مطالعه کنید.
      امیدوارم بتونه مفید واقع بشه.

      مقاله

دیدگاهتان را بنویسید